ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق به عنوان بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری نیازمند حمایت و دریافت خدماتی هستند تا بتوانند محصولات فناورانه خود را توسعه دهند. از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این امر با تدوین 12 خدمت توانمندسازی به کمک این مجموعه های فناور آمده است.

ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان

این 12 خدمت توانمندسازی تعریف شده تا شرکت های دانش بنیان و خلاق با استفاده از آنها بتوانند به کسب وکار خود رونق دهند؛ شرکت هایی که تعداد آنها به بیش از 8 هزار مجموعه رسیده است.

این خدمات شامل مشاوره های تخصصی کسب وکار، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، توسعه بازار، تحقیقات بازار، ارزش گذاری و تبادل فناوری، تبلیغات و اطلاع رسانی، منابع انسانی، موضوعات حقوقی، طراحی صنعتی و ساخت قالب، مجوزها، تاییدیه ها و استانداردها، اقتصادیات و خدمات اقتصادی و اداری و بیمه های بازرگانی می گردد.

حضور پیروز و پایدار شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور، صرفاً متکی به توان فنی و فراوری آنها نیست و احتیاجمند تقویت توانمندی های داخلی و بهره گیری از مجموعه خدمات تخصصی مورد احتیاج برای توانمندسازی است. شناخت از شرایط شرکت های دانش بنیان و توانمندی های آنها ابزار مهمی برای توسعه کسب و کار در حوزه فناوری و نوآوری کشور محسوب می گردد.

بر همین اساس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای توانمندی شرکت های دانش بنیان، خدمات متنوعی تحت عنوان برنامه جامع توسعه کسب و کار به شرکت های دانش بنیان از سال 95 ارائه می دهد. این خدمات بنا به درخواست شرکت های متقاضی ارائه می گردد و در حال حاضر 662 کارگزار به این حوزه ورود نموده اند.

از ابتدای تعریف این برنامه، 49 هزار و 329 خدمت توانمندسازی به متقاضیان ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1955

به "ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 12 خدمت توانمندسازی برای رونق کسب و کار شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید