گره گشایی از تار و پود بزرگترین کارخانه فراوری موکت کشور

به گزارش مجله 90 جعبه، بزرگترین کارخانه فراوری موکت در کشور و غرب آسیا واقع در شهرک صنعتی شهرستان بروجن با یاری ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری توسعه یافت.

گره گشایی از تار و پود بزرگترین کارخانه فراوری موکت کشور

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار از ، کارخانه فراوری موکت در شهرک صنعتی سفید دشت شهرستان بروجن از سال 1368 با دو خط فراوری موکت با عرض دو متر آغاز به کار کرد.

این کارخانه هم اکنون با بیش از 50 خط فراوری و اشتغالی بالغ بر یک هزار و 250 نفر به صورت مستقیم به عنوان یکی از فعال ترین خط های چاپ موکت در کشور در حال فراوری است.

فیاضی مسئول ارتباطات این کارخانه در مصاحبه با خبرنگار در گفت: در این کارخانه 17 محصول خانگی و صنعتی شامل موکت تافتینگ، موکت نمدی، کالای خواب، ژئوتکستایل، ژئوممبران، ژئوکامپوزیت، انواع فیلترها، الیاف و نخ، مستربچ، رزین، ترمو باند، نان وون خودرویی فراوری می شود.

او اضافه نمود: هر ساله برای توسعه این کارخانه، طرح هایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ارائه می شود که در سال 98 طرح توسعه بخش تافتینگ این واحد فراوریی با مسائلی روبرو شد.

فیاضی اضافه نمود: توسعه این بخش با مسائلی همچون تامین مواد اولیه روبرو بود که برای حل آن به ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری ارجاع گشت.

محمدکاظم منزوی معاون صنایع دستی اداره کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این باره به خبرنگار در گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری با واگذاری زمین به این واحد صنعتی بخشی از مسائل طرح توسعه آن را رفع کرد.

او گفت: هم اینک با توسعه این کارخانه، زنجیره تامین تکمیل و از تعدیل نیروی انسانی، واردات و خروج ارز جلوگیری شد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از این واحد فراوریی در مصاحبه با خبرنگار در گفت: استقرار تجهیزات و تکنولوژی روز جهان در این کارخانه، توانایی فراوری محصولات باکیفیت با قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را داراست.

او یادآور شد: با افزایش فراوری محصولات باکیقت، امکان تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب صنعت نساجی کشور وجود دارد.

رجالی عضو هیئت مدیره این کارخانه نیز گفت: با توسعه هایی که طی چند ماه اخیر شکل گرفت علاوه بر افزایش ظرفیت فراوری، زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم فراهم گشت.

او اضافه نمود: بزرگترین واحد نساجی کشور سالانه با فراوری بیش از 20 میلیون متر مکعب موکت سهم بالایی را در بازار های داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

رجالی در ادامه گفت: طی سال گذشته، بیش از دو میلیون دلار محصول این کارخانه به کشورهای همجوار همچون عراق و عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گشته است.

لازم به ذکر است: پارسال با اجرایی شدن 98 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری، 720 مشکل واحدهای صنعتی استان چهارمحال و بختیاری مرتفع و هشت واحد فراوریی با 80 نفر اشتغالزایی احیا و به چرخه فراوری بازگشت.

در سالی که با شعار جهش فراوری نام گرفته، ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری در رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال جدید و تثبیت شغل های موجود، کاهش خروج ارز و ... نقش بسزایی ایفا می نماید.

خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 679

به "گره گشایی از تار و پود بزرگترین کارخانه فراوری موکت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره گشایی از تار و پود بزرگترین کارخانه فراوری موکت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید