اینستاگرام قابلیتی شبیه به شبکه اجتماعی BeReal را آزمایش می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، اینستاگرام در حال آزمایش یک ویژگی نو به نام Candid Challenges است که شباهت زیادی به شبکه اجتماعی BeReal دارد. همانطور که از نام آن تعیین است، BeReal یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی است که هدف از ساخت و توسعه آن این بوده که کاربران خود واقعیشان را بپسندند و تصاویر خود را بدون هیچ گونه فیلتری با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. قابلیت Candid Challenges به تازگی به وسیله الساندرو پالوزی که به مهندسی معکوس و کشف قابلیت های نو اینستاگرام معروفیت دارد، مشاهده شده است. یکی از سخنگویان اینستاگرام تأیید نموده که این شرکت به صورت داخلی در حال کار روی نمونه اولیه این ویژگی است، اما جزئیات بیشتری را در این رابطه ارائه نداده است.

اینستاگرام قابلیتی شبیه به شبکه اجتماعی BeReal را آزمایش می نماید

طبق گفته پالوزی، کاربران اینستاگرامی که در Candid Challenges شرکت می نمایند، هر روز در زمان متفاوتی یک نوتیفیکیشن برای گرفتن عکس از محیط اطراف خود دریافت می نمایند. به محض دریافت این نوتیفیکیشن، دوربین گوشی کاربران فعال شده و به آن ها یک فرصت دو دقیقه ای برای گرفتن عکس داده می گردد. محتواهایی که به وسیله قابلیت Challenges به اشتراک گذاشته می شوند، در قسمت استوری ها به نمایش در می آیند.

این قابلیت بسیار شبیه به اپلیکیشن BeReal است. اپ BeReal که در سال 2019 عرضه شد، از کاربران می خواهد که هر روز در یک زمان تصادفی با استفاده از دوربین های جلو و عقب گوشی خود عکس بگیرند. درخواست های روزانه جهت گرفتن عکس نیز پس از دو دقیقه منقضی می شوند و بعد از آن کاربران می توانند تمام عکس های به اشتراک گذاشته شده به وسیله دوستان خود را در آن روز مشاهده نمایند. هنوز تعیین نیست که این قابلیت چه زمانی به طور رسمی در اختیار عموم کاربران اینستاگرام قرار می گیرد.

شبکه اجتماعی BeReal هواداران زیادی در میان نسل جوان دارد و در چند ماه گذشته نیز، این محبوبیت افزایش زیادی پیدا نموده است. BeReal در حال حاضر در اپ استور اپل، بالاتر از اینستاگرام (رده 8) و فیسبوک (رده 18) قرار گرفته است. این اپلیکیشن در بسیاری از استورها در میان ده اپ رایگان محبوب قرار گرفته است. مارک زاکربرگ پیش تر گفته بود که آینده متا متکی به جذابیت برای جوانان است. در حالی که آن ها بیشتر وقت خود را در پلتفرم های غیر متا نظیر تیک تاک می گذرانند.

اینستاگرام که سایه رقبای سرسختی مانند تیک تاک و BeReal را حس می نماید، سعی دارد تا با اضافه کردن قابلیت های تازه و کاربردی کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانند. این پلتفرم متعلق به متا پیش تر قابلیتی را عرضه کرد که تولیدنمایندگان محتوا می توانند با استفاده از استوری هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته اند، یک ویدیوی ریلز بسازند و آن را هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک به اشتراک بگذارند. با استفاده از این قابلیت، ساختن ریلزهای خاطرانگیز بسیار ساده تر از قبل خواهد بود.

اینستاگرام بعلاوه قابلیت پرداخت به وسیله دایرکت را برای کاربران امکان پذیر کرد. مارک زاکربرگ در این رابطه گفت: زمانی که خریدار تصمیم به خرید می گیرد، فروشنده می تواند درخواست پرداخت را ایجاد کند. هنگامی که کاربر دکمه پرداخت را انتخاب کرد، از او خواسته می گردد که اطلاعات پرداخت و آدرس مورد نظر خود را اضافه نموده و سایر موارد را آنالیز کند.

بعلاوه باید به قابلیت هشدار امبر (Amber Alerts) اشاره کنیم که ظاهراً قرار است در اختیار کاربران بعضی کشورها قرار بگیرد. اینستاگرام میخواهد تا هشدار آمبر را وارد فید اصلی خود کند. در حال حاضر قابلیت مذکور برای کاربران آمریکایی فعال شده و اینستاگرام اعلام نموده که طی دو هفته آینده کاربران 25 کشور دیگر دنیا نیز می توانند از هشدار امبر استفاده نمایند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2045

به "اینستاگرام قابلیتی شبیه به شبکه اجتماعی BeReal را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام قابلیتی شبیه به شبکه اجتماعی BeReal را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید