تور کوبا: بازار های ایران و کوبا به صورت گسترده تری در اختیار یکدیگر قرار می گیرد

به گزارش مجله 90 جعبه، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مقدمات ارتباطات گسترده ای میان ایران و کوبا در حال فراهم شدن است و دو کشور توافق کردند بازار های خود را به صورت گسترده تری در اختیار یکدیگر قرار دهند.

تور کوبا: بازار های ایران و کوبا به صورت گسترده تری در اختیار یکدیگر قرار می گیرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد صادق مفتح در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: حوزه بهداشت، انتقال دانش دارو و همکاری در زمینه ساخت انواع واکسن و دارو و بعلاوه کشاورزی و انتقال تجربیات در این حوزه و توسعه مبادلات بین المللی و روابط خارجی از زمینه های همکاری میان دو کشور است.

وی اضافه نمود: برای توسعه روابط مالی و بعلاوه روابط صنعتی و کشاورزی، نقشه راه همکاری های دو جانبه تدوین خواهد شد.

قائم مقام وزیر صمت ر امور بازرگانی درباره نقش آفرینی بخش خصوصی، شرح داد: از سمت ایران، اهتمام دولت بر این است که بخش خصوصی به خدمت گرفته گردد و دولت و ارگان های دولتی تنها زمینه ساز باشند.

مفتح با بیان این که اولویت کار ما این است که تمام همکاری ها از، سوی بخش خصوصی انجام گردد، ادامه داد: تأکید وزارت صمت انجام همکاری ها با تکیه بر بخش خصوصی است، بنابراین نقش دولت حداقلی و حمایتی بوده و قسمت اجرایی کار با بخش خصوصی خواهد بود.

وی با بیان این که ما و کوبا در زمینه همکاری ها و تبادلات مالی وجوه مشترک فراوانی داریم، گفت: کوبا در زمینه بهداشت و داروسازی یکی از کشور های پیشرو در جهان است و صنایع دارویی کوبا به ویژه واکسیناسیون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی یادآور شد: ایران نیز در زمینه های صنعتی، توسعه کشاورزی، پتروشیمی، نفت و مشتقات نفتی و تجهیزات، دانش بسیار خوبی دارد.

مفتح با بیان این که بخش هایی از این برنامه ها عملیاتی شده است، بیان کرد: در زمینه واکسن، محصولات کشاورزی، مبادلات تجاری، بانکی و گمرکی، همکاری های مشترک شکل گرفته و باید توسعه یابد که در کمترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور کوبا: بازار های ایران و کوبا به صورت گسترده تری در اختیار یکدیگر قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا: بازار های ایران و کوبا به صورت گسترده تری در اختیار یکدیگر قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید