با مصرف این داروها به زوال عقل دچار می شوید

به گزارش مجله 90 جعبه، افراد سفیدپوستی که قرص های خواب مصرف می نمایند 80 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

با مصرف این داروها به زوال عقل دچار می شوید

قرص های خواب، دارویی مفید برای افرادی است که مشکل خواب دارند اما نتایج تحقیقات نو نشان داده است که این دارو جنبه منفی خود را نیز دارد. به تازگی دانشمندان دریافتند که قرص های خواب رایج می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند. آنان در مطالعه خود که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، افزایش خطر 79 درصدی هشدار دهنده را گزارش کردند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص های خواب بر روی شناخت در افراد مسن انجام دادند. آنان می خواستند ارتباط بین مصرف داروهای خواب و زوال عقل را طی 15 سال در بین کاربران معین نمایند.

محققان 3068 فرد مسن (42 درصد سیاه پوست و 58 درصد سفیدپوست) بدون زوال عقل که خارج از خانه های سالمندان زندگی می کردند را دنبال کردند. آنان به مدت 9 سال در مطالعه سلامت، پیری و ترکیب بدن ثبت نام کردند و میانگین سنی شرکت نمایندگان 74 سال بود.

در طول مطالعه، 20 درصد از شرکت نمایندگان به زوال عقل مبتلا شدند. با تجزیه و تحلیل داده ها، گروه تحقیق دریافت که شرکت نمایندگان سفیدپوستی که اغلب یا تقریباً همواره از قرص های خواب برای یاری به استراحت و خواب خود استفاده می کردند، 79 درصد بیشتر از افرادی که داروی خواب آور مصرف نمی کردند، به زوال عقل مبتلا شدند.

اگرچه گروه تحقیقاتی احتمال مشابهی برای ابتلا به زوال عقل را در شرکت نمایندگان سیاه پوست پیدا کرد اما آنها روی این موضوع تمرکز نکردند زیرا مصرف قرص های خواب در بین آنها به طور قابل توجهی کم بود.

محقق ارشد این تحقیق، یو لنگ، دکترای بخش روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو (UCSF) گفت: تفاوت ها ممکن است به شرایط اجتماعی-اقتصادی نسبت داده گردد. شرکت نمایندگان سیاه پوستی که به داروهای خواب دسترسی دارند ممکن است یک گروه منتخب با شرایط اجتماعی-اقتصادی بالا باشند بعلاوه ممکن است بعضی از داروهای خواب با خطر بالاتر زوال عقل نسبت به سایرین مرتبط باشند. در این تحقیق معین شد که شرکت نمایندگان سفیدپوست سه برابر بیشتر از همتایان سیاه پوست خود محتمل است قرص های خواب آور حدود 5 تا 15 بار در ماه مصرف نمایند.

قرص های خواب آوری که شرکت نمایندگان استفاده کردند شامل آرام بخش-خواب آور امبین (Ambien)، بنزودیازپین ها ازجمله تریازولام (Halcion)، فلورازپام(Dalmane) و تمازپام (Restoril) بعلاوه داروهای ضدافسردگی ترازودون Oleptro و Desyrel بود.

از آنجایی که این یافته ها فقط در خصوص افراد سفیدپوست اعمال می گردد، محققان گفتند که می تواند عوامل محرک دیگری برای زوال شناختی در میان جمعیت عمومی وجود داشته باشد. استفاده مکرر از داروهای خواب با افزایش خطر زوال عقل در بزرگسالان مسن سفیدپوست مرتبط بود بنابراین تحقیقات بیشتر برای معین مکانیسم های اساسی مورد احتیاج است.

بر اساس آخرین آمار موجود در وب سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود 8.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی هر روز یا بیشتر روزها در سال 2020 داروهای خواب مصرف می کردند. زنان (10.2درصد) نسبت به مردان (6.6 درصد) داروی خواب بیشتری مصرف می نمایند.

در همین حال، برآوردهای فعلی حاکی از آن است که حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط هستند. از این رقم، طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 5.6 میلیون مورد مربوط به افراد 65 سال و بالاتر است.

کارشناسان می گویند: داروهای خواب که اغلب به عنوان آرام بخش- خواب آور طبقه بندی می شوند فقط باید برای مقابله با بی خوابی کوتاه مدت استفاده شوند. درمان شناختی رفتاری ممکن است برای مسائل خواب طولانی مدت بهتر عمل کند.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2125

به "با مصرف این داروها به زوال عقل دچار می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این داروها به زوال عقل دچار می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید