بهبود سلامت کلیه ها با 10 ماده غذایی گیاهی

به گزارش مجله 90 جعبه، 10 ماده غذایی گیاهی مؤثر در بهبود سلامت کلیه ها را بشناسید.

بهبود سلامت کلیه ها با 10 ماده غذایی گیاهی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهبود عملکرد کلیه ها به راحتی با مصرف گزینه های غذایی سالم، امکان پذیر است. بیش از 10 نوع ماده غذایی گیاهی وجود دارند که منجر به حفظ سلامت این اعضای حیاتی بدن می شوند.

این طور ثابت شده است که مصرف مواد غذایی پر چرب و پردازش شده یا محصولات حیوانی، استرس زیادی به کلیه ها تحمیل می نمایند و منجر به افزایش فراوری اسید اوریک از سوی کلیه ها می شوند.

برترین انتخاب های غذایی بر پایه گیاهان جهت حفظ عملکرد کلیه ها از این قرار هستند:

فلفل قرمز: سرشار از ویتامین ب 6، ویتامین آ، اسید فولیک و لیکوپن جهت پاک کردن و تصفیه کردن کلیه ها است.

جعفری: به اسم برترین تمیز نماینده کلیه شناخته شده است. جعفری منجر به افزایش حجم ادرار، دفع بیشتر سدیم و افزایش بازجذب پتاسیم می گردد.

قاصدک: خاصیت ادرارآور دارد. قاصدک حاوی اندازه قابل توجه مهمیم، پتاسیم و دیگر املاح معدنی و ویتامین ها جهت تقویت عملکرد کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ است.

خیار: مطالعات نشان داده اند که مصرف خیار به طور منظم، منجر به نظارت بر اسید اوریک بدن و در نتیجه، جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه می گردد.

کرفس: منجر به ترویج عملکرد سالم و طبیعی کلیه ها با از بین بردن سموم بدن می گردد.

گشهم: موجب کاهش خطر تشکیل رسوب در کلیه ها می گردد. گشهم جهت از بین بردن جیوه که یک فلز سمی است و منجر به کاهش توانایی کلیه ها جهت فیلتر کردن سموم و افزایش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی می گردد، مفید است.

انواع کلم: حاوی ترکیبات ویژه ای هستند که به کبد در خنثی سازی سموم یاری می نمایند و بار سموم روی کلیه ها را هم کاهش می دهند. کلم ها منبع غنی از ویتامین های ث، کا، اسید فولیک، و ویتامین ب 6 هستند و آن هم جهت حمایت از سلامت کلیه ها.

فیبر موجود در گل کلم به جذب بهتر مواد مغذی یاری می نماید و منجر به کاهش اندازه سمومی می گردد که به طور معمول از راه کلیه ها جهت دفع، پردازش می گردد.

سیر و پیاز: سبزیجات خانواده پیاز حاوی آلیسین هستند؛ ترکیب قدرتمندی که خواص ضد التهابی باورنکردنی دارد و به مبارزه با عفونت دستگاه ادراری می رود.

سیب: منبع عالی از فیبر است و منجر به خنثی شدن سموم دستگاه گوارش می گردد و بار سمی روی کلیه ها را کاهش می دهد. سیب بعلاوه به کاهش کلسترول یاری می نماید و با پاک کردن خون، اثرات مفید روی سیستم قلبی عروقی دارد و به کاهش التهاب، یاری می نماید.

توت ها: این میوه های خوش رنگ، کلید سلامت کلیه ها هستند. انواع توت، منجر به کاهش عفونت دستگاه ادراری می شوند و خاصیت ضد التهاب دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1664

به "بهبود سلامت کلیه ها با 10 ماده غذایی گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود سلامت کلیه ها با 10 ماده غذایی گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید