فراوری رباتی که با سرعت انسان میوه می چیند

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با شیوع ویروس کرونا کمبود کارگر برای میوه چینی در باغ ها و زمین های کشاورزی استرالیا به مسئله ای جدی مبدل شده و حالا ربات های میوه چین می توانند برای یاری به حل این چالش به میدان بیایند.

فراوری رباتی که با سرعت انسان میوه می چیند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پیش از این از ربات ها برای آنالیز کیفیت محصولات کشاورزی، چوپانی و گله داری و غیره استفاده شده بود و ربات جدید که مجهز به یک بازوی منعطف است با استفاده از مجموعه ای از دوربین ها و الگوریتم های هوش مصنوعی درخت ها را اسکن نموده و میوه ها را شناسایی می نماید.

این ربات دقت بالایی دارد و محاسبات خود را به گونه ای انجام می دهد که از آسیب دیدن به شاخ و برگ درخت ها و همین طور محیط اطراف جلوگیری گردد. دسته این ربات به صورتی نرم و با چهار انگشت طراحی شده و برای جلوگیری از آسیب دیدن سیب ها یک سیستم مکش نیز برای آن در نظر گرفته شده تا کنده شدن سیب ها با حداقل خسارت انجام گردد.

دقت این ربات برای شناسایی و جمع آوری سیب ها به 90 درصد می رسد و بازوی آن می تواند سیب هایی در فاصله حداکثر 1.2 متری از ربات را جمع آوری کند. ربات یادشده قادر به فعالیت در شب و در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز است و برای شناسایی هر سیب بر روی درخت به تنها 200 میلی ثانیه زمان احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1530

به "فراوری رباتی که با سرعت انسان میوه می چیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری رباتی که با سرعت انسان میوه می چیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید