درخواست نخست وزیر اتیوپی برای حمایت از ارتش

به گزارش مجله 90 جعبه، همزمان با نزدیک شدن نیروهای تیگرای به آدیس آبابا، نخست وزیر اتیوپی از شهروندانش خواست به نفع ارتش، آوارگان و کسانی که متحمل ضرر شده اند، یاری اقتصادی نمایند.

درخواست نخست وزیر اتیوپی برای حمایت از ارتش

به نقل از رویترز، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در جریان سخنرانی خود در مراسم جمع آوری یاری های اقتصادی به ارتش این کشور گفت: ما کشوری را که به ارث برده ایم آزاد خواهیم کرد و آن را به نسل بعدی منتقل خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: اتیوپی اینجاست که باقی بماند، و تجزیه نخواهد شد، دشمنان خود را شکست خواهد داد و الگو و نمونه ای برای آفریقا خواهد بود.

آبی احمد از تمام اتیوپیایی ها خواست تا با اموال خود از این کشور حمایت و با علم و دانش خود به کشورشان خدمت نمایند.

پیشتر نخست وزیر اتیوپی تاکید نمود: نجات این کشور مستلزم جانفشانی شهروندان است و این جان فشانی ها اتیوپی را نجات خواهد داد. ما دوران سختی را سپری می کنیم که در آن قهرمانان متولد می شوند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا بیان کرد، جفری فلتمن، فرستاده ویژه ایالات متحده به شاخ آفریقا که در حال حاضر در اتیوپی است، نسبت به تشدید درگیری و خطر اقدامات خشونت بار بین طایفه ها ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف ها خواست به میز مذاکرات در مورد توقف اقدامات خصمانه بپیوندند.

وزارت خارجه آمریکا بیان کرد، ایالات متحده به کوشش و همکاری با شرکای بین المللی برای حل بحران اتیوپی از جمله به وسیله همکاری با سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سایر شرکا و موسسات مربوطه ادامه خواهد داد.

در همین رابطه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بر این باوریم که روزنه کوچکی برای همکاری با اولوسگون اوباسانجو، نماینده عالی اتحادیه آفریقا در شاخ آفریقا برای ادامه کوشش های میانجیگرانه جهت حل مسالمت آمیز درگیری در اتیوپی وجود دارد.

فلتمن روز دوشنبه از کنیا به اتیوپی بازگشت.

از سوی دیگر، اتحادیه آفریقا و ایالات متحده بیان کردند، فرصت زیادی برای پایان دادن به جنگ اتیوپی وجود ندارد.

در همین حال، سازمان ملل هشدار داد که خطر فرو رفتن اتیوپی در یک جنگ داخلی تمام عیار بسیار واقعی است.

به همین دلیل، فرستاده اتحادیه آفریقا به شاخ آفریقا و رزماری دی کارلو، هماهنگ نماینده امور سیاسی سازمان ملل در شورای امنیت اطلاعاتی را ارائه دادند.

فرستاده اتحادیه آفریقا به شاخ آفریقا توضیح داد: تا پایان هفته، امیدواریم به برنامه ای دست یابیم که نشان دهد چگونه می توان اجازه ورود یاری های بشردوستانه و خروج نیروها را بدهند که همه طرف ها را راضی کند.

طبق آمار سازمان ملل، 400 هزار تن در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی پس از گذشت یک سال جنگ در شرایط قحطی زندگی می نمایند.

وی خطاب به شورای امنیت گفت: تمامی رهبران در آدیس آبابا و در شمال توافق دارند که اختلافات آنها سیاسی است و نیازمند راه حل سیاسی به وسیله گفت وگو است. فرصت ما کم و زمان ما کوتاه است.

پیشتر رزماری دی کارلو گفت: هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که ادامه جنگ و ناامنی چه چیزی به همراه خواهد داشت. اما اجازه دهید واضح بگویم که آنچه مسلم است این است که خطر سقوط اتیوپی به سمت یک جنگ داخلی گسترده بسیار واقعی است.

جبهه آزادسازی تیگرای اخیرا برای مقابله با نیروهای دولت اتیوپی در روزها و هفته های آینده، ائتلافی نظامی با ارتش آزادسازی اورومو ایجاد کرد و این نیروهای مشترک به سمت آدیس آبابا حرکت خواهند کرد.

بسیاری از کشورها به شهروندان خود در اتیوپی هشدار داده و از آنها خواستند هر چه سریعتر این کشور را ترک نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1801

به "درخواست نخست وزیر اتیوپی برای حمایت از ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر اتیوپی برای حمایت از ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید