دریافت 463 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر خلیل آبنوس با اعلام این خبر افزود: از تعداد 463 طرح پژوهشی دریافت شده 310 طرح تأیید شده و توسط اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران در حال اجرا است.

دریافت 463 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی اضافه کرد: از مجموع طرح های دریافتی 65 طرح در دست بررسی بوده و 16 طرح هم در کمیته اخلاق است؛ همچنین 55 طرح در مراحل اولیه بوده و 46 طرح هم پایان یافته است، ضمن اینکه 46 طرح هم انصراف داده اند.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع 463 طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا که در سامانه به ثبت رسیده است تعداد 73 طرح در مرحله کارآزمایی بالینی بوده و تعداد 6 طرح هم پایان یافته است، گفت: این طرح ها در حوزه های مطالعات اپیدمیولوژیک، روانشناختی، پیشگیری، دارو، درمان، بررسی شرایط پرسنل و غیره بوده است.

آبنوس اضافه کرد: همچنین درخصوص موضوعی هم 15 درصد کارآزمایی بالینی، 21 درصد مقطعی، 10 درصد بررسی بیماران، 38 درصد کیفی و اپیدمیولوژی و 16 درصد در سایر موضوعات بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های پژوهشی در حوزه مبارزه با کرونا به دو صورت مداخله ای و غیرمداخله ای بوده است، گفت: بخش عمده ای از این طرح ها به صورت غیرمداخله ای بوده و یا اینکه به صورت پرسشنامه ای در حال اجرا است که اطلاعات موردنیاز آن جمع آوری شده و بخش دیگر نیز به صورت مداخله ای دارویی یا غیردارویی بوده است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مشارکت مجموعه های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی در حوزه مبارزه با کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شروع بیماری فراخوان هایی را به تمامی مجموعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی ارسال کرد تا هرمجموعه متناسب با توان و ظرفیتی که دارد به یاری این دانشگاه بیاید.

آبنوس تأکید کرد: افرادی که طرح و ایده ای با موضوع کووید 19 دارند می توانند طرح های مکتوب خود را به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1297

به "دریافت 463 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت 463 طرح پژوهشی با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید