راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین در خانه

به گزارش مجله 90 جعبه، دندان های زرد می تواند روی اعتماد به نفس و روابط عمومی هر فرد تأثیر بگذارد، کما اینکه زرد شدن دندان ها در طول زمان امری طبیعی است چرا که بر اثر تجمع اسید غذاهایی که می خوریم ایجاد می گردد. ممکن است بسیاری از افراد در پی راهی برای برطرف این مشکل باشند. پیش تر درباره سفید کردن دندان صحبت نموده بودیم اما در این مقاله میخواهیم به سفید کردن دندان با جوش شیرین بپردازیم یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش ها است که در ادامه به آنالیز انواع دستورها برای درست کردن خمیر دندان با استفاده از جوش شیرین می پردازیم.

راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین در خانه

چرا جوش شیرین؟

سفید شدن دندان های زرد راه های متنوعی دارد که برای آن می توان به دندان پزشک مراجعه کرد، اما اگر در پی راهی سریع و مقرون به صرفه قیمت برای سفید کردن دندان در خانه می گشت روش جرم گیری دندان با جوش شیرین راه مناسبی است.

جوش شیرین (با نام علمی بی کربنات سدیم) مانند یک ساینده برای تمیز کردن سطوح عمل می نماید و گسترۀ کاربردی متنوعی دارد. در حقیقت اگر به ترکیبات خمیر دندان خود نگاهی بیندازید احتمالاً بی کربنات سدیم را در میان موارد دیگر خواهید یافت، بنابراین جوش شیرین در ترکیب با یک سری مواد تعیین می تواند در سفید شدن دندان های زرد راه گشا باشد. به طور کلی بعضی از مزایای جوش شیرین به این توضیح است:

  • خاصیت سایندگی، ضد میکروب، پاک کنندگی و سفید کنندگی دارد.
  • کاربرد خانگی دارد و برای از بین بردن بو و لکه های مختلف مناسب است.
  • در واکنش با اسیدهایی مانند لیمو و سرکه واکنش نشان می دهد و خاصیت جرم گیری ایجاد می نماید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین به تنهایی

سفید کردن دندان با جوش شیرین به تنهایی سریع ترین روش استفاده از این مادۀ تمیزکننده است. تنها می بایست کمی جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب نموده و روی مسواک بگذارید. راه دیگری که برای این کار در دسترس شما است با یاری یک فویل صورت می گیرد. در این روش مقداری جوش شیرین و خمیر دندان را در یک فویل مخلوط نموده و آن را برای دو دقیقه روی دندان ها می کشیم و بعد می شوییم.

سفید کردن دندان با جوش شیرین، زنجبیل و زعفران

ترکیب زعفران و زنجبیل با هم خاصیت درمانی و غذایی بالایی دارد. زنجبیل ضد باکتری و زعفران ضد التهاب است و در ترکیب با جوش شیرین بسیار مفید خواهند بود. از ترکیب جوش شیرین، زعفران، زنجبیل و آب ماده ای خمیری به دست آورید و با یاری مسواک به دندان های خود بمالید. بعد از آن با خمیر دندان معمولی مسواک کنید و از نتیجۀ این روش سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان لذت ببرید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه

سرکه نیز مانند آبلیمو با خاصیت اسیدی خود می تواند آنتی باکتریال و ضد لک باشد. بهتر است برای این روش از سرکۀ سیب استفاده نمایید. دستور سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه بسیار آسان است، کافی است مقداری جوش شیرین را با مقداری سرکۀ سیب مخلوط کنید و خمیر حاصل شده را مانند خمیر دندان روی مسواک بمالید و بعد از دو دقیقه بشویید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آبلیمو

آبلیموی تازه دارای اسید سیتریک است که خود خاصیت سفیدکنندگی دارد. سفید کردن دندان با جوش شیرین و آبلیمو کار بسیار ساده ای است. کافی است این دو مواد اولیه را طوری با هم ترکیب کنید که ماده ای خمیری به دست آید و سپس با آن مسواک نمایید.

جوش شیرین با خاصیت قلیایی خود خاصیت اسیدی آبلیمو را متعادل می نماید و در کنار هم روشی برای سفید شدن دندان های زرد می سازند. بهتر است ماهی یک بار دستور سفید کردن دندان با جوش شیرین و آبلیمو را امتحان کنید و قبل از شستن این ترکیب بگذارید یک دقیقه روی دندانتان باقی بماند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و نمک

یکی دیگر از روش های جرم گیری دندان با جوش شیرین از ترکیبش با نمک به دست می آید. نمک دریایی و جوش شیرین را با نسبت یک به سه و مقداری آب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی دندان های خود بزنید و بعد از یک دقیقه مسواک نموده و بشویید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و خاک رس

مقداری خاک رس سبز را با جوش شیرین ترکیب کنید و با یاری مقداری آب و یا چند قطره آب لیمو ترش یا نارنگی مخلوطی خمیری به دست آورید و بعد دندان های خود را به آرامی با آن مسواک بزنید. در نهایت می توانید از جوشاندۀ نعناع به عنوان دهان شویه استفاده نمایید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آلوئه ورا

ترکیب جوش شیرین با ژل آلوئه ورای تازه هم خاصیت ضد قارچی دارد و هم خاصیت آنتی باکتریال، بنابراین برای سفید کردن و بهداشت دندان بسیار مفید است. مسواک زدن با ترکیب جوش شیرین، آلوئه ورا و کمی آب و گلیسیرین می تواند به خوبی میکروب های دندان را از بین ببرد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آب اکسیژنه

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید سه درصد) روش دیگری است که به راحتی لکه های سطحی و یا عمیق روی دندان ها را از بین می برند. بعد از مسواک زدن با ترکیب خمیری ای که از مخلوط کردن این دو ماده به دست آمده می توانید دندان های خود را سفید کنید. با خاصیت سایندگی جوش شیرین لکه های سطحی و با استفاده از آب اکسیژنه لکه های زرد را از بین ببرید و دهان و دندان خود را ضدعفونی کنید.

توجه داشته باشید که حتماً پس از استفاده از این ترکیب دهان خود را کاملاً با آب بشویید زیرا اگر آب اکسیژنه بلعیده گردد ممکن است باعث حالت تهوع و استفراغ گردد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان

برای سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان ساده ابتدا خمیر دندان معمولی خود را روی مسواک بگذارید و سپس مقداری جوش شیرین رویش بریزید و مانند همواره مسواک کنید. می توانید به همین راحتی از این روش جرم گیری دندان با جوش شیرین استفاده نمایید. توجه نمایید که نباید از ترکیب جوش شیرین و خمیر دندان به طور دائم استفاده کرد.

مضرات احتمالی سفید کردن دندان با جوش شیرین

  • جوش شیرین همانطور که اشاره شد خاصیت سایندگی بالایی دارد و به همین دلیل استفادۀ زیاد از آن می تواند منجر به از بین رفتن مینای دندان شما گردد. پس بعد از استفاده از هر کدام از این دستورها توجه کنید که به طور دائم از این روش ها استفاده نکنید و جوش شیرین روی دندان شما باقی نماند و کامل شسته گردد.
  • اگر در دهان خود زخمی دارید از جوش شیرین استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث بروز حساسیت گردد و خوب شدن زخم را به تعویق بیندازد.
  • به طور کلی اگر دندان های ضعیفی دارید بدون مشورت با پزشک از هیچ کدام این ترکیب ها استفاده ننمایید.
  • اگر در دندان های خود چسب یا نگهدارندۀ دائمی دارید مسواک زدن با جوش شیرین باعث نرم شدن چسب می گردد.
  • اگر دندان های حساسی دارید مسواک زدن با جوش شیرین می تواند باعث افزایش این حساسیت گردد. ترکیب جوش شیرین با دیگر مواد باعث افزایش این حساسیت نیز می گردد.
  • ممکن است مزه تنهای جوش شیرین نامطبوع و تلخ باشد، اما خیالتان راحت است که از هرگونه مواد شیمیایی و یا رنگ و طعم دهنده عاری است.

کلام آخر

سفید کردن دندان با جوش شیرین یک راه چاره و انتخاب مؤثر برای سفید شدن دندان های زرد است. این روش در دسترس است و با یک یا دو بار استفاده در هفته کار خود را انجام می دهد، اما همانطور که گفته شد استفاده مداوم از روش جرم گیری دندان با جوش شیرین توصیه نمی گردد.

به طور کلی دندان ها بعد از هر نوع جرم گیری ای به مراقبت بیشتری احتیاج دارند چرا که یک لایه از روی آن ها برداشته می گردد و مستعد آسیب می گردند. سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر دندان راه مناسبی برای از بین بردن لکه های زرد دندان است اما زیاده روی در هر روشی می تواند آسیب زا گردد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1979

به "راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های سفید کردن دندان با جوش شیرین در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید