عراق، دیدگاه فراکسیون های کُردی مجلس عراق درباره نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس جمهوری عراق در نامه ای به مجلس این کشور از اعلام آمادگی برای استعفا خبر داده است. به اعتقاد کارشناسان این اقدام نتیجه اعمال فشار آمریکایی ها برای ممانعت از معرفی نامزد فراکسیون اکثریت به عنوان نخست وزیر جدید عراق بوده است.

عراق، دیدگاه فراکسیون های کُردی مجلس عراق درباره نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فراکسیون های کُردی مجلس عراق به نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا واکنش نشان داده اند، آنان ضمن مخالفت با احتمال استعفای صالح، حمایت خود را از ادامه حضور وی در سِمت ریاست جمهوری عراق اعلام کرده اند.

فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق: به تصمیم رهبری حزب پایبند خواهیم بود

شیروان جمال عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق اعلام کرده است که این فراکسیون در خصوص موافقت یا مخالفت با تصمیم به استعفای برهم صالح پایبند تصمیم گیری رهبری حزب خواهد بود.

وی گفت: آنچه که از سوی رهبری حزب دموکرات کردستان به ما ابلاغ شود به آن پایبند خواهیم بود، به عنوان کننده در صحن مجلس نیز مخالف چنین استعفایی خواهیم بود.

اتحادیه میهنی کردستان: با رئیس جمهور مشورت خواهیم کرد

بلیسه جبار فرمان عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق اعلام کرده است که مجلس در خصوص نامه برهم صالح تصمیم گیری خواهد کرد.

وی گفته است که به عنوان فراکسیون اتحادیه میهنی ضمن مشورت با رئیس جمهور بر اساس منافع کُردها و عراق با این موضوع تعامل خواهیم کرد.

جنبش تغییر:به استعفای رئیس جمهور رای نخواهیم داد

بهار محمود عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق در خصوص نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفاء گفته است که این نامه نتیجه اعمال فشار خارجی بر رئیس جمهوری بوده است.

وی همچنین تاکید کرده است که به عنوان جنبش تغییر به چنین استعفایی رای نخواهیم داد و پیش بینی هم می شود که اکثریت کنندگان مجلس عراق با آن مخالفت کنند.

اتحاد اسلامی کردستان: برهم صالح استعفاء نخواهد کرد

جمال کوچر عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در مجلس عراق در واکنش به نامه برهم صالح گفته است که در نهایت آنچه به صلاح رئیس جمهوری و عراق باشد مورد توجه ما نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد که عراق در این مرحله نیازمند ادامه حضور برهم صالح در سِمت ریاست جمهوری است و انتظار می رود استعفای وی با مخالفت گسترده جریان های عراقی روبرو شود.

جماعت اسلامی کردستان: مخالف استعفای برهم صالح هستیم

سلیم شوشکه ای عضو فراکسیون جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق گفته است که اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا از سِمت ریاست جمهوری، اعمال فشار بر جریان های سیاسی و هماهنگی با متظاهرین عراقی است تا از آزادی عمل بیشتری در معرفی نخست وزیر جدید برخوردار باشد.

وی همچنین گفته است که استعفای برهم صالح در راستای منافع عراق نخواهد بود.

شوشکه ای همچنین اعلام کرده است که انتظار می رود کنندگان کُرد مجلس عراق با استعفای احتمالی صالح مخالفت کنند و در این راستا تلاش می کنیم اتفاق نظر کُردی در این خصوص در مجلس به وجود آید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 554

به "عراق، دیدگاه فراکسیون های کُردی مجلس عراق درباره نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، دیدگاه فراکسیون های کُردی مجلس عراق درباره نامه اعلام آمادگی برهم صالح برای استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید