شورای دفاعی مشترک فرانسه و کانادا تشکیل شد

به گزارش مجله 90 جعبه، یک مقام بلندپایه دولت کانادا به خبرگزاری فرانسه گفت: پاریس و اتاوا با تشکیل شورای دفاعی مشترک، روابط نظامی خود را تقویت می نمایند.

شورای دفاعی مشترک فرانسه و کانادا تشکیل شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این مقام که به نامش اشاره ای نشده است، در این باره گفت: شورای دفاعی مشترک کانادا و فرانسه اواخر سال 2018 تشکیل خواهد شد و از وظایف آن هماهنگی بیشتر ارتش دو کشور خواهد بود.

این مقام بلندپایه دولت اتاوا توضیح داد، نام دقیق این گروهشورای همکاری فرانسه - کانادا در زمینه دفاعی خواهد بود و تشکیل این شورا، امکان افزایش عملیات مشترک نظامی دو کشور را فراهم می نماید.

از سوی دیگر، این مقام کانادا اعلام نمود: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بر تشکیل جلسه مشترک کابینه دو کشور تاکید کردند.

به گفته این مقام کانادایی این اقدام با هدف آن صورت می گیرد که این شورای مشترک کابینه دو کشور دستکم هر دو سال یکبار برای ارزیابی همکاری و توسعه فعالیت های مشترک دو جانبه تشکیل گردد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مکرون و ترودو در بیانیه ای مشترک حمایت خود را از یک نظام دنیای چند جانبه قدرتمند، شفاف و مسئول دربرابر چالش های دنیای اعلام نمودند.

در ادامه بیانیه مشترک کانادا و فرانسه همچنین آمده است: در شرایط ژئوپلیتیک پیچیده که کره زمین و نظام دنیای در آینده با آن روبروست، پاریس و اتاوا برای پشت سرگذاشتن این مسائل و چالش ها، مصمم به همکاری با یکدیگر هستند.

رئیس جمهوری فرانسه دو روز مانده به نشست گروه هفت قدرت مالی دنیا موسوم به جی 7، روز چهارشنبه وارد کانادا شد.

نشست گروه 7 قدرت مالی دنیا قرار است روزهای آدینه و شنبه در ایالت کبک کانادا برگزار گردد.

نخست وزیر کانادا پیشتر پیش بینی کرد که نشست آینده گروه هفت به دلیل مواضع اخیر آمریکا در اعمال تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای مختلف، سخت خواهد بود.

گروه 7، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور بزرگ صنعتی است که در سال 1975 با حضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شد و پس از آن کانادا به عنوان هفتمین کشور به آن ها پیوست.

منبع: خبر فوری
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 691

به "شورای دفاعی مشترک فرانسه و کانادا تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای دفاعی مشترک فرانسه و کانادا تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید