مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحد های مسکونی روستایی در کرمانشاه

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحد های مسکونی روستایی استان اطلاع داد.

مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحد های مسکونی روستایی در کرمانشاه

به گزارش از ، فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود 127 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان گفت : از این تعداد 77 هزار واحد، معادل 60 درصد واحد ها مقاوم سازی شده اند.

او گفت : این مقاوم سازی، بازسازی منطقه ها زلزله زده و سیل زده و هم ساخت واحد برای محرومان منطقه ها روستایی را هم شامل می گردد.

فقیهی اضافه نمود: در حال حاضر حدود 50 هزار واحد روستایی معادل 40 درصد واحد های روستایی استان غیرمقاوم هستند.

او عمده واحد های غیرمقاوم روستایی را مربوط به شهرستان کرمانشاه و شهرستان های شرقی اسم کرد و اضافه نمود: این واحد ها لزوما خشتی گلی نیستند و واحد های آجری ای که اصول استاندارد در ساخت را رعایت نکرده اند را هم شامل می گردد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی این واحد های غیرمقاوم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به همین دلیل 50 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی این واحد ها پرداخت می گردد.

او ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات، یاری های بلاعوض هم برای بازسازی واحد های اقشار کم عایدی روستایی در نظر گرفته شده است.

فقیهی به استقبال مردم از پرداخت این تسهیلات هم اشاره نمود و اضافه نمود: در سال های اخیر به علت وقوع زلزله های بسیار و هم حوادث مربوط به سیل استقبال روستاییان برای بازسازی واحد های مسکونی غیرمقاوم به شدت افزایش یافته است.

او اضافه نمود: این استقبال به حدی است که سهمیه چهار هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی واحد های روستایی استان در امسال تماما جذب شده است.

این مسئول گفت: این امکان وجود دارد که با مراجعه افراد سهمیه استان را افزایش دهیم، بنابراین از همه روستاییانی که صاحب واحد های غیرمقاوم هستند درخواست داریم هرچه سریعتر برای دریافت این تسهیلات و مقاوم سازی واحد های خود اقدام نمایند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1687

به "مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحد های مسکونی روستایی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحد های مسکونی روستایی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید