موسوی: نگاه ما به رابطه با چین منافع محور است، دروغ پردازی ها درباره سند همکاری ریشه خارجی دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، سخنگوی وزارت امور خارجه نگاه ایران به رابطه با چین را منافع محور و درازمدت خواند و برآورد ها و دروغ پردازی ها درباره سند جامع همکاری 25 ساله دو کشور را دارای ریشه خارجی برشمرد.

موسوی: نگاه ما به رابطه با چین منافع محور است، دروغ پردازی ها درباره سند همکاری ریشه خارجی دارد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی درباره مناسبات تهران و پکن مطرح کرد: نگاه ما به رابطه با چین یک نگاه منافع محور است به ویژه منافع متقابل دو ملت.

وی اضافه نمود: ما نگاه کوتاه مدت به کشورها به ویژه کشورهای مهم و آینده داری مثل چین نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه نمود: به همین خاطر رابطه خود را رابطه جامع و راهبردی تعریف کردیم و سند همکاری های ایران و چین که چشم انداز 25 ساله هم دارد، بیانگر همین است که نگاه ما به دوستانمان نگاه درازمدت و راهبردی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: البته هنوز مراحل آن طی نشده و این پیش نویس باید در طرف مقابل نیز آنالیز و بعد پاراف و امضا گردد و در نهایت هم باید به تایید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برسد که آن موقع به قانون تبدیل خواهد شد و ما موظف به اجرای آن خواهیم شد.

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، مطرح کرد: زمانی نهایی شد همه سند می تواند منتشر گردد و هیچ مسئله ای ایجاد نخواهد کرد.

وی برآورد ها و دروغ پردازی ها در این خصوص را دارای ریشه خارجی خواند و گفت: روابط ایران و چین و روابط کشورهای مستقل دشمنان زیادی دارد. آمریکایی ها احساس می نمایند در فشار حداکثری که علیه ملت ما وارد نموده و به قول بعضی از آنها دنبال ابرفشار حداکثری هستند، این گونه همکاری ها به ویژه در حوزه های مالی برای آنها گران تمام می گردد و مطمئن خواهند شد سیاست هایشان شکست خواهد خورد به همین خاطر دنبال جوسازی و دروغ پراکنی راجع به این همکاری ها هستند که به وسیله فشار افکار عمومی ما را این قضیه باز بدارند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره متنی که در بعضی رسانه ها و فضای مجازی درباره پیش نویس این سند منتشر شده بود، گفت تا قبل از نهایی شدن مذاکرات ایران و چین هیچ متنی نامعتبر است و ادعاهایی چون اجاره جزایر ایرانی در خلیج فارس، انحصار فروش نفت با قیمت های پایین، استقرار نیروهای مسلح و غیره را مضحک خواند.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1029

به "موسوی: نگاه ما به رابطه با چین منافع محور است، دروغ پردازی ها درباره سند همکاری ریشه خارجی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: نگاه ما به رابطه با چین منافع محور است، دروغ پردازی ها درباره سند همکاری ریشه خارجی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید