هند و چین برای مبارزه با تروریسم و همکاری های اطلاعاتی به توافق رسیدند

به گزارش مجله 90 جعبه، وزیر کشور هند و مقامات امنیتی چین در خصوص همکاری های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور برای مبارزه با گروه های تروریستی به توافق رسیدند.

هند و چین برای مبارزه با تروریسم و همکاری های اطلاعاتی به توافق رسیدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، چین و هند با تقویت همکاری دوجانبه امنیتی توافق کردند تا به صورت فعال در خصوص گروه های تروریستی و فعالیت های آنها به وسیله کانال ارتباطی مورد نظر یکدیگر تبادل اطلاعات نمایند.

بیانیه ای مشترک و جامع پس از مذاکرات میان راجنات سینگ وزیر کشور و رهبران و مقامات ارشد امنیتی چین منتشر شد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف توافق کردند تا همکاری های امنیتی را برای مبارزه با تروریسم بین المللی با تبادل اطلاعات در خصوص فعالیت های آنان، گروه های مختلف تروریستی و ارتباطات آنها تقویت نمایند.

همچنین چین و هند توافق کردند تا مواضع خود را در خصوص کوشش های ضدتروریستی در منطقه و سطوح چند جانبه هماهنگ نمایند.

علاوه بر آن، مقرر شد دو کشور در مبارزه با تروریسم یکدیگر را حمایت و کارشناسان مبارزه با تروریسم هر دو طرف در خصوص راه های مبارزه و مقابله با این معضل بحث و گفتگو نمایند.

به نقل از اکونومیک تایمز هند، مقامات این کشور در این زمینه بیان کردند: چنین همکاری هایی موجب تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور می گردد تا اطلاعات و آنالیزهای عملیاتی در خصوص گروه های تروریستی منطقه ای و بین المللی را به اشتراک بگذارند.

بر اساس گفته های مقامات هند، علاوه بر شبکه های تروریستی برون مرزی که در هند و چین به وسیله خاک پاکستان و افغانستان عملیات انجام می دهند، همکاری های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور ارزش بالایی به ویژه برای هند خواهد داشت تا گروه های مختلف شبه نظامی را که در مناطق شمال شرقی این کشور فعالیت می نمایند، نابود سازد.

همچنین در این بیانیه آمده است که وزرای کشور چین و هند در حال گسترش مکانیزم جدید امنیتی هستند.

این مکانیزم هر سال یک بار در پکن یا دهلی نو برگزار خواهد شد. وزارت امنیت عمومی چین هیئتی در سطح مدیریتی را به هند اعزام خواهد نمود و در سال 2016 میلادی اولین جلسه آن برگزار می گردد.

این توافق میان مقامات هند و چین در حالی صورت می گیرد که این دو کشور در خصوص منطقه کشمیر با یکدیگر رقابت دارند.

همچنین چند ماه پیش، نیروهای مرزی کشورهای مذکور با یکدیگر درگیر شدند که منجر به مذاکرات مقامات امنیتی دو کشور شد.

خاطرنشان می گردد: نارندا مودی نخست وزیر هند با لی کی کیانگ همتای چینی خود در حاشیه اجلاس آسه آن در کوالالامپور مالزی ملاقات نموده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 540

به "هند و چین برای مبارزه با تروریسم و همکاری های اطلاعاتی به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و چین برای مبارزه با تروریسم و همکاری های اطلاعاتی به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید