8 حیوانی که هرگز نباید به عنوان حیوان خانگی نگه دارید

به گزارش مجله 90 جعبه، در هنگام انتخاب حیوان مناسب برای نگهداری در خانه، گزینه های زیادی پیش روی شماست. در این هنگام بهتر است از میان همان حیوانات معمول انتخاب کنید و به سرتان هم نزند این 8 حیوان را نگهدارید!

8 حیوانی که هرگز نباید به عنوان حیوان خانگی نگه دارید

حیواناتی که امروز به شما معرفی می کنیم، حیواناتی هستند که شرایط خاصی برای نگهداری می خواهند و با انتخاب آنها به عنوان حیوان خانگی فقط آنها را اذیت می کنیم. بعضی از آنها خطرناک اند، که این دلیل محکم تری برای عدم نگهداری از آنها در خانه است.

1- پستانداران نخستین

لمور، میمون کاپوچین، شامپازه و بوزینه، همگی جز این دسته بندی هستند. این حیوانات بامزه هستند و ظاهری مانند بچه ها دارند اما برای نگهداری در خانه و قرار گیری کنار بچه ها مناسب نیستند. ظاهرشان مانند بچه ها است و همیشه مانند آنها هم رفتار می کنند. آنها عصبانی می شوند، جیغ می کشند و بدخلقی می کنند. یکی دیگر از بدی های نگهداری میمون ها این است که آنها ناقل بیماری هایی مانند هیاتیت و ایدز هستند!

2- گربه سانان بزرگ

شیر کوهی، شیر، ببر و پلنگ شامل این دسته می شوند. این حیوانات قوی و خطرناک هستند. فقط تصور کنید بخواهید ناخن آنها را هم مانند ناخن گربه کوچک خانگی تان کوتاه کنید! اگر بتوانید این کار را هم انجام دهید، آنها دیگر نمی توانند به درستی راه بروند و اگر آن را اشتباه انجام دهید، ممکن است برای همیشه فلج شوند! به علاوه جانورانی مانند ببرها، طعمه شان را با گاز گرفتن گلو می کشند، پس با وجود نداشتن ناخن، همچنان خطرناک هستند!

3- مارهای سمی

این مارهای می توانند تنها با یک نیش ساده شما را بکشند و احتمالا پاد زهرشان هم آنقدر به شما نزدیک نباشد که نجات تان دهد. بعضی مارهای کبرا با پاشیدن زهرشان درون چشم، باعث ایجاد دردی وحشتناک در چشم و حتی کوری می شوند. البته گونه های زیادی مار وجود دارند که سمی نیستند، اما همچنان خطرناک اند. پس بهتر است سراغ جانوران امن تری بگردید!

4- خرس

با وجود این حقیقت که خرس ها می توانند بیشتر از 700 کیلوگرم وزن داشته باشند، بعضی خیال می کنند خرس های واقعی هم مانند خرس های کارتونی یا اسباب بازی پشمالو، کوچک و مهربان هستند! بچه خرس ها به دلایل زیادی خواستنی هستند، اما آنها که قرار نیست برای همیشه به این سایز بمانند! آنها می توانند به راحتی با یک حرکت پنجه شما را بکشند!

5- کوتی

این حیوان از خانواده راکون ها است و بومی جنوب آمریکا است. این جانور همه چیز خوار به محوطه بزرگی برای پرسه زدن نیاز دارد. این جانوران به شدت فعال هستند و آموزش به آنها سخت است. آنها 38 تا 40 دندان دارند، پس باید همیشه یک پای تان در دندانپزشکی باشد! جدا از همه این ها، این حیوانات هنوز خیلی وحشی تر از آن هستند که بشود آنها را به عنوان حیوان خانگی نگه داشت.

6- خفاش

چه حیوانی است که ناقل هاری و بیماری سارس است، دندان هایی تیز دارد و تمام روز را می خوابد و تمام شب را پرواز می کند؟ حقیقت این است که چهره خفاش ها بی میزان بامزه است، اما بهتر است از آنها دوری کنید. آنها ناقل چند بیماری هستند و به علاوه راهی برای مراقبت از یک خفاش در خانه نیست. آنها از حشرات، میوه ها و گاهی خون تغذیه می کنند (بعضی گونه ها) پس بهتر است در همان بیرون از خانه بمانند!

7- گرگ ها

لابد دلیلی وجود داشته که سگ های خانگی وجود دارند و گرگ های خانگی نه! نیکان این گرگ ها وحشی تر از آن بودند که اهلی شوند و در کنار انسان زندگی کنند. گرگ ها هنوز هم وحشی هستند و بر اساس غرایز شان رفتار می کنند. آنها وقتی گرسنه اند شکار می کنند، بعد میزانی بازی می کنند و بقیه روز را هم می خوابند. همچنین اگر احساس تهدید از جانب شما بکنند، به شما حمله می کنند!

8- کین کاجو

این جانور هم جز خانواده راکون ها است و محبوبیتش به صورت روزانه در حال افزایش است! این جانور بامزه از پسر عموی خود، کوتی، کوچک تر است اما همچنان دندان هایی تیز دارد و بسیار فعال است. کین کاجو شب ها فعالیت می کند و در مواقعی می تواند بسیار وحشی و خشن باشد. پس گول ظاهر مظلومش را نخورید!

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2035

به "8 حیوانی که هرگز نباید به عنوان حیوان خانگی نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 حیوانی که هرگز نباید به عنوان حیوان خانگی نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید