خیریه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان افتتاح شد ، زادمهر: ضرورت تشکیل یک خیریه دانشجویی بدون جناح بندی سیاسی

به گزارش مجله 90 جعبه، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خیریه ای با عنوان خیریه شهید حریرچیان افتتاح کرد و به همین جهت با اعضای این خیریه تشکیلاتی به مصاحبه نشستیم.

خیریه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان افتتاح شد ، زادمهر: ضرورت تشکیل یک خیریه دانشجویی بدون جناح بندی سیاسی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خیریه ای تحت عنوان خیریه شهید حریرچیان افتتاح کرد و به همین جهت با اعضای این خیریه تشکیلاتی به تبادل نظر نشستیم.

در ابتدا زادمهر با اشاره به اینکه فضای تشکل های دانشجویی نیازمند خیریه و سازماندهی کردن امور خیر است، گفت: تا کنون شاهد این بودیم که در فضای دانشگاهی یا خارج از آن معمولا خیریه هایی که تاسیس می شدند و فعالیت می کردند وابسته به جناح خاصی بودند و معمولا از سمت و سوی خاصی برای فعالیت هایشان حمایت می شدند.

وی ادامه داد: ضرورت حضور یک خیریه دانشجویی که بدون جناح بندی سیاسی صرفا جهت انجام امور خیر فعالیت کند، احساس می شد. به همین دلیل جامعه اسلامی دانشجویان که سابقا دوشهید نیز داشته است اقدام به تاسیس یک خیریه دانشجویی به نام شهید جامعه اسلامی، شهید حریرچیان نموده است.

زادمهر گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان انجام فعالیت های خیریه ای به صورت حضوری و فیزیکی وجود ندارد به همین سبب سایتی با همین عنوان تاسیس شد که کلیه فعالیت های خیریه ای من جمله بورسیه، یاری به ازدواج جوانان و ... از همین طریق انجام می گیرد. ما شناسایی خود را به صورت گسترده توسط دفاتر 80گانه مان در سراسر کشور شروع می کنیم و باتوجه به تعاملاتی که در کمیته امداد داریم در یاری به این ها از کمیته امداد یاری می گیریم.

زادمهر گفت: یک بخش دیگر از کار خیریه دانشجویی ما بحث ازدواج است که تمام فرایند های مشاوره ازدواج برای دانشجویان به صورت رایگان انجام می گردد. همچنین در بحث جهیزیه نیز دانشجویانی که بضاعت اقتصادی ندارند سنجیده می شوند و در حد بضاعت مجموعه به ان ها یاری می گردد.

تقی زاده معاون تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی در ادامه شرح داد: یکی ازشاخه های دانشجویی فعالیت های اجتماعی است که ما کوشش کردیم تا بیشتر به ظهور و بروز ان بپردازیم و ایجاد هیئت، گروه های جهادی و خیریه همه این ها در جهت تاثیر گذاری در فضای دانشجویی است. هدف ما این است که همه دفاتر در این حوزه با توجه به رغبت خودشان فعال باشند و برکات این فعالیت ها همواره در کار تشکیلاتی تاثیر به سزایی خواهد داشت و از اهداف ما این است که دانشجویان با قاطبه جامعه ملاقات داشته باشند و مسائل را ببینید و این دغدغه ها را در اولویت خود قراردهند و برای حل ان کوشش نمایند.

نصیری از ادوار جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه صحبت های تقی زاده گفت: اصلی ترین مباحث مدنظر در این خیریه یاری و پیگیری ازدواج آسان است و اینکه یک خیریه دانشجویی این موضوع را سرلوحه خود قرارداده است نشان دهنده کمبود های شدید دراین باره در کشور است.

متین منتظمی از ادوار جامعه اسلامی دانشجویان توضیح داد: یکی از کار هایی که اعضای اتحادیه انجام دادند و اهداف عالیه دارد،همین تاسیس خیریه بوده است که قطعا برای دانشجویان مثمر ثمر است. یکی از کار هایی که ما باید به ان توجه داشته باشیم کار برای امام زمان است و این نکته ای است که برای امر خیر ضروری است با استعانت از حضرت ولیعصر باشد.

وی گفت: بعضا به اسم خیریه و ائمه اطهار کار های خیر در دانشگاه ها با پشت پرده سیاسی انجام می گردد که متاسفانه نه خواسته دانشجویان است و نه مددجویان و همین امر موجب شده است که یک خیریه دانشجویی با این عنوان شکل بگیرد.

زادمهر توضیح داد: در ارتباط با مرکز ما آیین نامه مفصلی نوشتیم که تایید شده، با توجه به اینکه مجوز آن از کمیته امداد گرفته شده است و اعضای هیات مدیره 5 عضو دارد که دو نفر از ادوار اتحادیه جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: دو عضو دیگر از اعضای شورای مرکزی اتحادیه هستند که فعالیت می نمایند در مورد مباحث اقتصادی، گردش اقتصادی آن هیچ ارتباطی به اتحادیه ندارد و قرار نیست که درآمد این مرکز صرف اتحادیه گردد و برعکس؛ و هرسه ماه یک بار گردش اقتصادی این مرکز نیکوکاری گزارش داده می گردد و مردم می توانند بر روی سایت ببینند. مرکز ذیل اتحادیه است سیار بودن خود را خواهد داشت و سال به سال تغییرات در آن صورت می گیرد و ارتباط آن با دانشگاه حفظ می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1065

به "خیریه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان افتتاح شد ، زادمهر: ضرورت تشکیل یک خیریه دانشجویی بدون جناح بندی سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیریه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان افتتاح شد ، زادمهر: ضرورت تشکیل یک خیریه دانشجویی بدون جناح بندی سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید