تور اروپا ارزان: درخشش دانش بنیان ها در مقابل شرکت های اروپایی و آمریکایی، فراوری ابزار نمودارگیری از عمق 6 کیلومتری چاه های نفت و گاز

به گزارش مجله 90 جعبه، یک شرکت دانش بنیان پیروز به فراوری ابزارهای نمودارگیری از عمق 6 کیلومتری چاه های نفت و گاز در کشور شد.

تور اروپا ارزان: درخشش دانش بنیان ها در مقابل شرکت های اروپایی و آمریکایی، فراوری ابزار نمودارگیری از عمق 6 کیلومتری چاه های نفت و گاز

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، سیامک شقاقی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع نسیم همراه در فصل سوم برنامه رادیویی جوان آپ رادیو جوان در خصوص فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما در سال 76 تاسیس و تا سال 87 به فعالیت های مخابراتی و پژوهشی پرداخت اما از سال 88 تا به امروز به صورت تخصصی بر حوزه طراحی و ساخت محصولات میزان گیری و نمودارگیری از چاه های نفت و گاز متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به روحیه پژوهشی و تحقیقاتی شرکت، به سرعت توانستیم محصول خود را ارائه دهیم به طوری که بعد از ورود به صنعت نفت، از سال 92 جزو اولین شرکت هایی بودیم که پیروز به دریافت مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع نسیم همراه ادامه داد: شرکتی را در کشور نداریم که در حوزه کاری ما فعالیت کند؛ بیشتر شرکت های اروپایی و آمریکایی در این زمینه فعالیت می نمایند و رقیب ما محسوب می شوند.

شقاقی در خصوص ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز نیز گفت: شرکت ما برای فراوری از یک چاه نفت، با ارسال ابزارهای نمودارگیری به درون چاه تا عمق 6 کیلومتری، عمل مانیتورینگ را انجام می دهد و مهندسان نفت نیز با مشاهده این نمودارها و اطلاعات، متوجه اقدامات تکمیلی در درون چاه می شوند.

وی محصولات مرتبط با حفاری، محصولات بعد از لوله گذاری و سیستم های سطحی قابل استفاده برای مانیتورینگ درون چاه ها و ابزارهای درون چاهی را از ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز گفت و گفت: این ابزار در گذشته به کشور وارد می شد. بعلاوه جزو ابزار های خاص و حساس صنعت نفت بوده که در موارد خاص اما ضروری کاربرد دارد که با توجه به تحریم ها، احتیاج به فراوری این ابزار از طرف کارفرما احساس شده و با توجه به سوابق فعالیت این مجموعه، ساخت این ابزار در دستور کار شرکت ما قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع نسیم همراه در خصوص صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: تا به امروز صادراتی نداشتیم چرا که برای صادرات محصولات، احتیاج به اخذ یکسری استانداردهای بین المللی داریم، اما با حمایت های اجرا شده از این شرکت، پتانسیل تامین ابزارهای مورد احتیاج کشور در داخل و بعلاوه در آینده ای نه چندان دور پتانسیل صادرات این ابزارها را داریم.

شقاقی در خاتمه به تسهیلات و خدمات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اشاره نمود و اضافه کرد: خدمات دریافتی ما از صندوق نوآوری شامل تسهیلات لیزینگ و تسهیلات تجاری سازی جهت انعقاد قرارداد با شرکت های نفتی در کشور بوده است.

لازم به ذکر است برنامه جوان آپ کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف آنالیز ایده های شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1862

به "تور اروپا ارزان: درخشش دانش بنیان ها در مقابل شرکت های اروپایی و آمریکایی، فراوری ابزار نمودارگیری از عمق 6 کیلومتری چاه های نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: درخشش دانش بنیان ها در مقابل شرکت های اروپایی و آمریکایی، فراوری ابزار نمودارگیری از عمق 6 کیلومتری چاه های نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید