روغن کنجد برای مو

به گزارش مجله 90 جعبه، استفاده منظم از روغن کنجد منجر به درخشندگی و زیبایی موها می گردد. در این مقاله به بحث درباره فواید این روغن شگفت انگیز و نحوه استفاده از آن برای مراقبت از مو پرداخته شده است.

روغن کنجد برای مو

فواید شگفت انگیز روغن کنجد برای موی سر

استفاده منظم از روغن کنجد منجر به درخشندگی و زیبایی موها می شود. در این مقاله به بحث درباره فواید این روغن شگفت انگیز و نحوه استفاده از آن برای مراقبت از مو پرداخته شده است.

سبک های زندگی امروزی به همراه آلودگی و تغییر عادت های غذایی پوست و موهای ما را تحت تأثیر قرار می دهد. بیشتر ما سعی می کنیم از روش های مختلف برای مراقبت از پوست خود استفاده کنیم ولی، این در خصوص موها صادق نیست. در خصوص مراقبت از موها می توان روی روغن کنجد حساب باز کرد. روغن کنجد نه تنها برای سلامت موها بسیار مفید است بلکه بعلاوه فواید ماندگاری با خود به همراه دارد. برای دستیابی به برترین نتیجه روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید. حوله ای را در آب گرم خیس کنید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید. بگذارید روغن شب را روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید. استفاده از روغن کنجد در آشپزی به حدود 1600 قبل از میلا باز می شود. در گیاه شناسی روغن کنجد Sesamum indicum نامیده می شود. روغن کنجد با روش های مختلفی استخراج می شود. فرآیند استخراج عمدتاً به ناحیه ای که کنجد در آن رشد می نماید بستگی دارد.

فواید روغن کنجد

این روغن مو دارای خواص مفید زیادی است. در ادامه فهرستی از بعضی خواص روغن کنجد برای مراقبت از موها ارائه شده است. اگر می خواهید موهایی درخشان و سیاه داشته باشید، پوست سر و موهای خود را به طور منظم با روغن کنجد ماساژ دهید.

روغن کنجد برای تغذیه و درمان پوست سر خشک بسیار مفید است. ماساژ دادن پوست سر با روغن کنجد به کنترل خشکی یاری می نماید و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می نماید.

ماساژ دادن منظم با روغن کنجد گرم نفوذ روغن به پوست سر را افزایش می دهد که منجر به افزایش گردش خون می شود و به این ترتیب رشد مو را افزایش می دهد.

روغن کنجد به عمق پوست نفوذ می نماید و موها را تغذیه می نماید. بنابراین، استفاده از روغن کنجد برای موهای آسیب دیده باعث بازگشت درخشندگی از دست رفته آن ها می شود.

روغن کنجد بعلاوه به خاطر خواص آنتی باکتریال خود به از بین بردن عفونت پوست سر خصوصاً عفونت قارچی یاری می نماید.

روغن کنجد با تغذیه ساقه و ریشه موها باعث تقویت آن ها می شود.

استفاده از روغن کنجد نه تنها باعث تقویت موها می شود بلکه بعلاوه رشد موهای تازه را افزایش می دهد. کنجد حاوی اسیدهای چرب مانند امگا3، امگا6 و امگا9 است که رشد مو را افزایش می دهند. روغن کنجد، با تغذیه، نرم کردن و سلامت پوست سر، رشد مو را تحریک می نماید. با ماساژ منظم با روغن کنجد گرم، این روغن به پوست سرتان نفوذنموده و درنتیجه، گردش خون را افزایش می دهد. این روغن مانند یک ویتامین مایع است که ریشه ها و ساقه مو را تغذیه می نماید.

روغن کنجد برای موهای شکننده و مستعد شکنندگی بسیار مفید است. شکنندگی موها باعث ریزش مو می شود.

روغن کنجد به نرم کردن موهای زبر و خشن یاری می نماید. روغن کنجد، برای موهای خشک، آسیب دیده، موخوره یا موهایی که تحت تاثیر شیمی درمانی بوده اند، مانند یک نرم کننده عمیق عمل می نماید. این روغن، رطوبت ازدست رفته را برگردانده و ساقه مو را تقویت می نماید و باعث می شود موی خشک و آسیب دیده، جلا، حجم، انعطاف پذیری و نرمی خود را بازیابد.

استرس به اسم عاملی اساسی در ریزش مو در نظر گرفته می شود. خواص خنک کننده روغن کنجد به کاهش استرس یاری می نماید.

روغن کنجد ضد آفتابی طبیعی است. روغن کنجد از موها در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می نماید. روغن کنجد نه تنها از موها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می نماید بلکه بعلاوه مانع اثرات مضر آلودگی هم می شود.

روغن کنجد به خاطر خواص خود برای تیره تر کردن رنگ موها شناخته شده است. از اینرو، استفاده از روغن کنجد برای کسانی که از سفید شدن زود هنگام موها رنج می برند مفید است.

روغن کنجد را می توان با روغن های حامل دیگر مانند روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد و از آن برای ماساژ دادن موها و پوست سر استفاده کرد. کنجد سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که برای سلامت پوست سر مفیدند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد، با خشکی، پوسته پوسته شدن و منافذ بسته که عامل نازکی و ریزش مو هستند، مبارزه می نماید. بعلاوه، خواص ضدقارچی، ضدباکتری و ضدالتهابی این روغن به درمان عفونت های پوست سر و شوره یاری نموده و تحریک پذیری پوست سر را کاهش می دهد.

به طور خلاصه از مزایای روغن کنجد برای مو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- جلوگیری از پیری زودرس

- افزایش رشد مو

- محافظت از موها در برابر اشعه UV

- درمان شپش

- خنک کننده مو

- ضد شوره

- درمان خشکی پوست سر

- درخشان کننده مو

- نرم کننده قوی

- ترمیم کننده مو های آسیب دیده

- جلوگیری از ریزش مو

چگونه از روغن کنجد برای موها و پوست سر استفاده کنیم

برای دستیابی به برترین نتیجه روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید. حوله ای را در آب گرم خیس کنید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید. بگذارید روغن شب را روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید.

روغن کنجد نه تنها برای موها مفید است بلکه از آن برای مراقبت از پوست هم می توان استفاده کرد. استفاده منظم از این روغن به خاطر خواص خود باعث سلامت موها می شود. اگر می خواهید موهایی زیبا و درخشان داشته باشید، روغن کنجد انتخابی اید ه آل به تعداد می رود.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1742

به "روغن کنجد برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن کنجد برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید