12 خواص چای لیمو عسل برای بدن

به گزارش مجله 90 جعبه، چای لیمو و عسل یک نوشیدنی خوش طعم و مفید برای پاکسازی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی است. از مهم ترین خواص چای لیمو عسل می توان به درمان گلودرد، تسکین سرفه، بهبود هضم و کاهش وزن و لاغری اشاره نمود. اما فواید بی نظیر چای و عسل تنها به همین چند مورد خلاصه نمی گردد. در این مقاله از در می توانید با فواید چای لیمو عسل و بعلاوه طرز تهیه چای لیمو عسل آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص خواص لیمو و عسل در طب سنتی پاسخ خواهیم داد.

12 خواص چای لیمو عسل برای بدن

خواص چای لیمو عسل

چای لیمو و عسل خواص زیادی برای سلامتی دارد و یک جایگزین فوق العاده برای چای ساده و دمنوش های گیاهی است. استفاده از و در این چای هم خواص بی نظیری به آن می بخشد و هم موجب خوش طعم شدن چای می گردد.

برای درست کردن چای لیمو و عسل می توانید از ترکیب یا نیز بهره ببرید و یا این نوشیدنی را بدون هیچ گونه چای و تنها با استفاده از لیموترش تازه، آب جوش و میزانی عسل تهیه کنید. در ادامه می توانید با خواص چای لیمو عسل آشنا شوید.

1- یاری به هضم غذا

اولین و مهم ترین خواص چای لیمو عسل یاری به و بهبود عملکرد سیستم گوارش است. نوشیدن یک فنجان چای لیمو و عسل می تواند به افزایش ترشح اسید معده و صفرا یاری کند و موجب بهبود تجزیه و جذب مواد غذایی گردد.

زمانی که غذا به درستی هضم نگردد، ما احساس نفخ و سنگینی را در معده تجربه می کنید. نوشیدن چای لیمو و عسل برای بهبود حرکات روده و سلامت سیستم گوارش نیز بسیار مفید است.

2- سم زدایی بدن

یکی دیگر از فواید چای لیمو و عسل سم زدایی بدن و دفع سموم بدن است. بدن ما روزانه در معرض آلودگی ها و سموم شیمیایی زیادی قرار گرفته است. نوشیدن چای لیمو با عسل بدن را از این سموم پاکسازی می نماید.

این نوشیدنی برای و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن نیز بسیار مفید است و برای افرادی که محیط های آلوده زندگی می نمایند، انتخاب فوق العاده ای محسوب می گردد.

3- سلامت پوست

شاید برایتان جالب باشد، اما نوشیدن چای لیمو و عسل می تواند از پوست در برابر محافظت کند. لیمو چربی پوست را کنترل می نماید و از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست جلوگیری می نماید.

بنابراین اگر در فکر راهی برای بهبود سلامتی پوستتان هستید و دوست دارید پوستی سالم و درخشان داشته باشید، بهتر است روزانه یک فنجان چای لیمو و عسل میل کنید.

4- تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص چای لیمو عسل می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی اشاره نمود. نوشیدن یک فنجان چای لیمو عسل می تواند از بدن در برابر بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند و برای و مفید است.

از طرف دیگر عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است و مانع ایجاد عفونت در بدن می گردد.

5- چای با عسل و لیمو برای لاغری

اضافه کردن میزانی لیمو ترش تازه و عسل به چای موجب بهبود متابولیسم و منظم کردن حرکات روده می گردد. مصرف این نوشیدنی با معده خالی چربی سوزی را افزایش می دهد و برای تناسب اندام و کاهش وزن مؤثر است. چای لیمو و عسل کالری پایینی دارد و یک میان وعده خوشمزه و مفید برای افرادی است که از رژیم های غذایی پیروی می نمایند.

6- درمان گلودرد و سرفه

یکی از مهم ترین خواص چای لیمو عسل برای و رقیق شدن مخاط است. مصرف چای لیمو و عسل تخلیه مخاط را راحت می نماید و به عنوان یک ضدعفونی نماینده روی باکتری های عامل ویروس تأثیر می گذارد. برای و از بین بردن خلط گلو می توانید روزانه از چای لیمو و عسل همراه با میزانی یا بهره ببرید.

نوشیدن چای لیمو عسل سرفه را درمان می نماید و در درمان عفونت های تنفسی و گلودرد مؤثر است. به خاطر داشته باشید که بچه ها زیر 2 سال نباید از عسل استفاده نمایند.

7- افزایش انرژی بدن

از دیگر فواید چای لیمو عسل مثل می توان به افزایش انرژی بدن اشاره نمود. مصرف عسل انرژی زیادی به بدن می بخشد و یک جایگزین مناسب برای شکر و شیرین نماینده های مصنوعی است. به جای مصرف شیرینی و یا غذاهای اضافی در طول روز می توانید یک لیوان چای لیمو و عسل در طول روز بنوشید.

8- سلامت قلب

از مهم ترین خواص لیمو و عسل در طب سنتی می توان به سلامت قلب اشاره نمود. چای لیمو عسل یک نوشیدنی سالم و سرشار از پتاسیم است و پتاسیم نقش مؤثری بر کنترل فشار خون و جلوگیری از بروز حملات قلبی یاری می نماید. برای جلوگیری از بیماری های قلبی و بهبود سلامت قلب بهتر است روزانه از این نوشیدنی بهره ببرید.

9- برطرف استرس و اضطراب

مطالعات اجرا شده در خصوص خواص چای لیمو عسل نشان می دهد که مصرف این چای برای برطرف استرس و اضطراب مفید است و به طور واضحی روی سلامت روان مؤثر است. چای لیمو و عسل احساس سرزندگی و نشاط را افزایش می دهد و برای برطرف خستگی، استرس و رخوت نیز مفید است.

10- افزایش جذب آهن

مصرف چای لیمو و عسل برخلاف چای سیاه موجب افزایش جذب آهن در بدن می گردد. ویتامین C موجود در این نوشیدنی برای جذب آهن مفید است و برای افرادی که از رنج می برند، بسیار مناسب است. بهتر است این نوشیدنی را بعد از غذا میل کنید تا آهن غذا بهتر جذب بدن گردد.

11- افزایش ادرار

چای لیمو و عسل یک نوشیدنی ادرارآور است و به پاکسازی مجاری ادراری یاری می نماید. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش موجب تحریک کبد و دفع سموم بدن می گردد. از طرف دیگر این نوشیدنی در برطرف و پاکسازی مثانه نیز مؤثر است.

12- تعادل PH بدن

لیموترش یک میوه اسیدی است که در بدن ما حالت قلیایی پیدا می نماید. در واقع لیمو حاوی اسید سیتریک و اسکوربیک است که در بدن به راحتی متابولیزه می شوند و موجب قلیایی شدن بدن می شوند. زمانی که بدن ما قلیایی باشد، کمتر بیمار می شویم و به دردهای عضلانی و التهاب مبتلا می شویم.

طرز تهیه چای لیمو عسل

مواد لازم برای تهیه چای لیمو و عسل

  • آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • لیمو ترش: 1/2 یک لیمو
  • عسل: 1 قاشق چای خوری
  • چای سیاه یا چای سبز (اختیاری): 1 قاشق چای خوری

روش تهیه چای لیمو عسل

طرز تهیه چای لیمو عسل بسیار ساده است. برای تهیه این چای باید آب را بجوشانید، سپس در صورت تمایل به چای سبز یا چای سبز اضافه کنید و قوری را روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشید. بعد از چند دقیقه برش لیمو را اضافه کنید و سپس چای را داخل فنجان بریزید و میزانی عسل در چای بریزید تا کمی شیرین گردد.

سوالات متداول

فواید چای لیمو عسل به صورت ناشتا چیست؟

از مهم ترین خواص لیمو عسل ناشتا می توان به بهبود حرکات روده و دفع سموم بدن اشاره نمود. مصرف این چای موجب چربی سوزی و کاهش وزن نیز می گردد.

عوارض مصرف چای لیمو و عسل چیست؟

بعضی افراد ممکن است با خوردن چای لیمو و عسل دچار شوند. افرادی که فشار خون بالایی دارند، بهتر است در حد اعتدال از چای لیمو و عسل استفاده نمایند. از آن جایی که برای تهیه این چای از عسل استفاده می گردد، بهتر است افراد دیابتی به میزان کم از آن استفاده نمایند.

اگر معده حساسی دارید بهتر است از لیمو ترش کمتری در چای لیمو و عسل بهره ببرید.

طرز تهیه چای سبز با لیمو و عسل چگونه است؟

برای تهیه چای سبز با لیمو و عسل می توانید ابتدا چای سبز را آماده کنید، سپس چند برش لیمو و یک قاشق عسل در آن بریزید تا چای شما آماده گردد. می توانید این چای را هم به صورت داغ و هم سرد میل کنید.

منابع: teakruthi، daburhoney

منبع: افق کوروش
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2113

به "12 خواص چای لیمو عسل برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 خواص چای لیمو عسل برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید