سویه های نو بیماری های ویروسی با کیت های ایرانی شناسایی می شوند

به گزارش مجله 90 جعبه، شناسایی سویه های نوظهور بیماری های ویروسی ای مانند کرونا، به کیت های تشخیصی با دقت بالا احتیاج دارد که این محصول به وسیله یک شرکت دانش بنیان فراوری شده است.

سویه های نو بیماری های ویروسی با کیت های ایرانی شناسایی می شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،نجمه شجاعی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری پزشکی امتیس ژن با بیان این که کیت تشخیص کرونا فراوری شده در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: ویروس یک واحد ژنتیکی عفونی است و ساختار کوچک تری نسبت به باکتری ها دارد. خصوصیات ویروس ها، آن ها را در مرز بین موجود زنده و غیر زنده جای می دهد و برای تشخیص آن ها احتیاج به کیت ها و دستگاه های دقیق وجود دارد به ویژه زمانی که به پیچیدگی کووید19 باشند.

کیت تشخیص کرونا به وسیله فعالان فناور این شرکت دانش بنیان بومی سازی شد و در اختیار آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهاده شد.

تیم تحقیق و توسعه شرکت از همان نخستین روزهای شیوع بیماری و پس از انتشار فراخوان همکاری به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیقات خود را در این حوزه شروع کرد. محققان و متخصصان شرکت تمام وقت و با تمام توان روی این موضوع متمرکز شدند.

فراوری کیت متناسب با ساختار آزمایشگاه ها

دستورالعمل و تجربه جهانی برای تشخیص ویروس کرونا خصوصا دو کشور پیشرو در فراوری کیت های تشخیص کرونا را به کار بردیم. در حال حاضر نیز مراحل فراوری انبوه را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و با دریافت مجوزهای لازم آماده عرضه محصول هستیم.

از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص این محصول کاملا مشابه نمونه های با کیفیت خارجی است. بعلاوه کیت تشخیص کرونا در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت با موفقیت تست شده و مجوز فروش دریافت نموده است.

کیت تشخیص بیماری کووید 19 که در شرکت امتیس ژن فراوری شده به صورت قطعی در بیماران مشکوک تشخیص داده می گردد. این کیت، ژن های اختصاصی ویروس را مورد هدف قرار داده و پس از انجام تست مراحل تست وجود ویروس در نمونه افراد معین می گردد.

فراوری کیت مقرون به صرفه قیمت

زمان انجام تست کوتاه است و با عرضه و تداوم محصولات بومی و متناسب با امکانات آزمایشگاه های صلاحیت دار تحت پوشش وزارت بهداشت در زمان ارائه نتایج بهبود حاصل خواهد شد. با این اقدام دانش بنیان ها احتیاج کشور به کیت تشخیص کرونا رفع شد ، به طوری که پس از رفع احتیاج کشور، امکان نهاده شدن در شمار کشورهای صادرکننده این کیت وجود دارد.

این مدیر حوزه دانش بنیان شرح داد: کیت تشخیص کرونا ساخت داخل یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد و می تواند سویه های نو ویروس کرونا را نیز تشخیص دهد و نگرانی ها در این حوزهرا رفع کند.

شرکت توسعه فناوری پزشکی امتیس ژن تا به امروز حدود 10 فرصت شغلی ایجاد نموده و با توسعه بخش های مختلف، این مقدار افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1963

به "سویه های نو بیماری های ویروسی با کیت های ایرانی شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه های نو بیماری های ویروسی با کیت های ایرانی شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید