چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند و چگونه وبلاگ ما به سرنوشت وبلاگ های تعطیل شده، دچار نشود؟

به گزارش مجله 90 جعبه، وبلاگ ها و سایت های شخصی بسیار محبوب و رایج شدند. هر کسب وکار مدرنی که در وب کار می کند؛ یک وب سایت دارد. نیمی از دوستان شما دارای وبلاگ یا سایت شخصی دارند و شاید شما هم در حال حاضر یک وبلاگ داشته باشید یا قبلا وبلاگی داشتید و آن را مدت ها است به روزرسانی نکردید.

چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند و چگونه وبلاگ ما به سرنوشت وبلاگ های تعطیل شده، دچار نشود؟

وبلاگ ها تا حدودی به خاطر سهولت راه اندازی، محبوب هستند ولی بیشتر به دلیل آشنایی مردم با پتانسیل های بالای آن ها، مشهور شدند. با داشتن یک وب سایت، می توانید میلیون ها نفر را به سوی آن بکشانید و در آن تبلیغات کرده و محصولات خود را بفروشید یا عقاید و نظرات سیاسی و اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطمئنا، وبلاگ ها یک ابزار ارتباطی و کسب وکاری قدرتمندی هستند و به سادگی می توانند میلیون ها نفر مخاطب داشته ولی غالبا این وبلاگ ها به نقطه هدف اصلی خود نمی رسند. در واقعیت، بیشتر وبلاگ ها به 100 یا 1000 بازدیدکننده نمی رسند؛ چه برسد به میلیون ها نفر!

چرا بیشتر وبلاگ ها و وب سایت های شخصی شکست می خورند؟ برای جلوگیری از شکست وبلاگ مان چه کاری باید انجام بدهیم؟

دلایل احتمالی شکست وبلاگ ها

در ابتدا، اجازه بدهید به برخی پیش زمینه ها و دلایل شکست احتمالی وبلاگ ها بپردازیم:

رقابت: صدها میلیون وبلاگ فعال وجود دارد و میلیاردها پست منتشر شده در هر روز. بنابراین، مهم نیست موضوع وبلاگ شما چقدر خاص، فنی، مبهم و محدود است؛ احتمالا ده ها وبلاگ در سراسر دنیا دارند همان موضوع شما را پوشش می دهند. بنابراین، اگر می خواهید تاثیرگذار باشید و جذب مخاطب کنید؛ باید کاری متفاوت و بهتر ارائه دهید تا بتوانید با تعداد زیادی بلاگر دیگر رقابت کنید. هر روز این رقابت سختتر و سخت تر می شود.

تاریخ: به طور مشابه، اگر وبلاگ هایی که می خواهید با آن ها رقابت کنید؛ از قبل دارای مخاطبان ثابت و سابقه طولانی هستند. اگر یک وبلاگ با موضوعی خاص، از قبل دارای صدها پست و هزاران خواننده معمولی وفادار است؛ چگونه می توانید وارد این رقابت شوید؟ شما باید قدرتی ایجاد کنید که بازیکنان فعلی بازار را کنار زده و با شکلی متفاوت مردم را تشویق به بازدید از وب سایت خود به شیوه ای نو کنید.

تعریف پیروزیت: پیروزیت برای وبلاگ شما چیست؟ آیا اگر با بازاریابی به اندازه تعیینی درآمد برسید؛ پیروز شدید؟ آیا میزان تعیینی از ترافیک تعریف پیروزیت شما است؟ اگر نمی دانید چه هدفی را دنبال می کنید؛ ایجاد یک وبلاگ کارآمد سخت است.

آستانه محبوبیت: میلیون ها وبلاگ بسیار خوب هرگز دیده نمی شوند. اگر آن ها فرصتی برای کشف و بازدید پیدا نکنند؛ مهم نیست چقدر محتوای انتشاری روی آن ها خوب و با کیفیت است؛ چون هیچ کس آن ها را نمی خواند. در برابر، گاهی اوقات محبوبیت وبلاگ ها به دلیل محبوبیت زیاد آن ها همچنان افزایش پیدا می کند. این وبلاگ ها دهان به دهان چرخیده و هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند؛ در حالی که وبلاگ بسیار مفید شما هنوز بازدیدکننده ای ندارد. به ویژه وقتی که تازه شروع به کار کردید؛ نداشتن مخاطب طبیعی است.

چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند و درس هایی که باید بیاموزیم

اکنون، بیایید نگاهی دقیق تر به عوامل شکست وبلاگ ها بیندازیم و به بررسی اقداماتی بپردازیم که مانع از بروز این عوامل شکست در وبلاگ مان می شوند:

نداشتن هدف: برخی وبلاگ ها به این دلیل شکست می خورند که هدف تعیینی ندارند یا نمی دانند پیروزیت برای آن ها چیست. وبلاگ نویسان با علاقه و شوق شخصی شروع کردند و هیچ ایده روشنی از آنچه که باید انجام بدهند؛ در فکر ندارند.

اگر می خواهید پیروز باشید؛ باید با وبلاگ خود مانند یک کسب وکار رفتار کنید؛ شما باید اهداف خاصی در فکر داشته باشید و راهی ترسیم کنید که به شما این امکان را می دهد که اهداف خود را محقق کنید. در غیر این صورت، شما جهت و هدف تعیینی نخواهید داشت و وبلاگ شما قطعا محو خواهد شد.

عدم تمرکز: وبلاگ شما روی چه چیزی تمرکز دارد؟ به عبارت دیگر، شما سعی دارید چه چیزی را پوشش دهید و در چه زمینه ای متخصص باشید؟ برخی از وبلاگ ها به این دلیل شکست می خورند که تصویر روشنی از آنچه که در حال تلاش برای آن هستند؛ ندارند. معمولا بهتر است روی موضوعی بسیار خاص تمرکز کنید و سعی در متمایز کردن وبلاگ خود از دیگران باشید. دنبال مخاطبان خاص و خیلی خاص باشید تا ماندگار شوید.

نداشتن ایده ناب: برای هر ایده ای، الان یک وبلاگ روی اینترنت داریم. بنابراین، هیچ ایده ای روی زمین نمانده است و هر ایده ای داشته باشید؛ قبلا یک فرد دیگری روی آن فکر کرده است. با این حال، می توانید از دیگران متمایز شوید و فرصتی برای ایجاد مخاطب داشته باشید. باید راهی پیدا کنید تا ایده های شما اصیل تر باشند.

خوش بختانه، راه های زیادی برای نشان دادن اصالت بیشتر وجود دارد. شما می توانید یک موضوع نو را بررسی کنید یا از یک زاویه نو یا استدلال نویی به سراغ یک موضوع قدیمی بروید. حتی می توان لحن بیان نوی برای خود انتخاب کنید. ارائه محتوا به شکل نو و عمدتا ویدئویی و صوتی می تواند وب سایت شما را پویاتر نشان دهد.

تحقیقات ضعیف: حتی اگر وبلاگ شما صرفا برای سرگرمی است؛ مهم است هنگام نوشتن مطلب، خوب تحقیق کرده و کوشا باشید. اگر اطلاعات نادرست یا قدیمی و منسوخ شده یا دروغ و خلاف واقع به مخاطب بدهید؛ بازتابی ضعیفی از وب سایت شما خواهد داشت. اگر خوانندگان وبلاگ می خواهند منابعی قابل اعتماد را مطالعه کنند.

اگر شما پیش از نوشتن یک مطلب، به اندازه کافی تحقیق و مطالعه نکرده باشید؛ باعث فراری دادن دسته جمعی مخاطبان می شوید. حتما در مطالب خود به منابع متعددی استناد کنید و به آن ها لینک بدهید.

نوشتن ضعیف: کیفیت نوشتن تا حدودی فکری است ولی نمی توان انکار کرد که نقش مهمی در تعیین سرنوشت نهایی وبلاگ شما ایفا می کند. اگر کار شما ساختار و سازمان دهی ضعیفی دارد یا اظهارات شما ناسازگار است؛ جملات شما خیلی کوتاه یا خیلی بلند هستند و تند نوشته شدند؛ مردم تمایلی به خواندن آن ها پیدا نخواهند کرد.

بنابراین، تا جایی که ممکن است فصیح و مختصر بنویسید. روی بهبود خوانایی مطالب خود کار کنید و هر روز تجربه بیشتری در نوشتن با نوشتن پیدا کنید. علائم نگارشی و دستورات زبان را رعایت کنید و سعی در متفاوت نوشتن کنید.

به روزرسانی های نامنظم: هیچ قانون رسمی وجود ندارد که بگوید شما باید وبلاگ خود را هر روز یا هر هفته به روز کنید اما اگر می خواهید بیشتر دیده شوید و شانس بیشتری برای شروع قدرتمند و تحقق اهداف خود داشته باشید؛ مهم است که وبلاگ تان را به طور منظم به روز کنید.

به روز نگه داشتن وبلاگ در فواصل زمانی تعیین، به افراد اجازه می دهد کارهای شما را دنبال کرده و انتظارات خود را تعیین کنید. آن ها می توانند در این به روزرسانی سهیم شوند و آثار نو شما را خوانده و بررسی کنند.

هیچ روشی برای محبوبیت نداشته باشید: فرض کنید وبلاگ فوق العاده ای دارید و دقیقا چیزی که مردم می خواهند و به آن احتیاج دارند را می نویسید. مطالب شما در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود اما این به تنهایی برای محبوبیت کافی نیست و باید دنبال راه هایی آسان برای افزایش محبوبیت باشید.

باید از روش هایی مانند ساخت لینک های شخصی، ارسال آثار خود به رسانه های اجتماعی و اشتراک آن ها میان افراد و گروه های بیشتر استفاده کنید. این استراتژی های تبلیغاتی در مراحل اولیه یک وبلاگ برای یافتن چندین هزار بازدیدکننده و در ادامه استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی شما بسیار مهم است.

تکراری بودن: در حالی که داشتن یک روال ثابت و برخی جهات داشتن چشم انداز ثابت بسیار مهم است؛ پست های بیش از حد تکراری می توانند خسته کننده باشند. مردم مشتاق محتواهای نو و شگفت انگیز هستند. بنابراین، مهم است هر از چند گاهی، برخی رویه ها را تغییر دهیم و به موضوعات نو و آزمایش های غیرتکراری بپردازیم.

عدم رشد: اگر می خواهید وبلاگ خود را در حال رشد نگه دارید و محبوبیت آن را حفظ کنید؛ باید راهی برای رشد و تغییر پیدا کنید. باید داده هایی از شرایط بازدیدها و خواننده های سایت خود داشته باشید و بتوانید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. هر روز چه تعداد خواننده نو دارید؟ این خواننده ها چه مدت زمانی صرف خواندن مطالب شما می کنند؟ تعداد خواننده های تغییر یافته شما و تاثیر الگوی انتشار مطالب نو شما روی ترافیک بازدیدها چقدر است؟

باید با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، پیش بینی های هوشمندانه ای درباره نحوه تغییر بازدیدکننده ها و متغیرهای نو داشته باشید و به مرور تغییرات بهتری در وبلاگ خود ایجاد کنید.

وبلاگ شما چطور است؟

بیشتر وبلاگ ها، پس از مدتی شکست می خورند ولی این شرایط می تواند برای وبلاگ شما رخ ندهد. اگر درس های مهم که از شکست دیگر وبلاگ ها بیان کردیم را بیاموزید؛ می توانید احتمال پیروزیت وبلاگ خود را افزایش دهید.

باید استراتژی های رشد ترافیک را جدی بگیرید و از مشکلاتی که گریبان گیر وبلاگ های دیگر شده است؛ به جد اجتناب کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1665

به "چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند و چگونه وبلاگ ما به سرنوشت وبلاگ های تعطیل شده، دچار نشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیشتر وبلاگ ها شکست می خورند و چگونه وبلاگ ما به سرنوشت وبلاگ های تعطیل شده، دچار نشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید